Lancia Flavia Coupé 2000 Inizione -€ 12.500,-
1971
Nederlands kenteken
Bordeaux rood
2000 boxermotor – flat-four – met injectie
zwart lederen interieur
houten stuurwiel
4 Cibie verstralers
“historische race look”
Inmiddels uitgevoerd met hoekbumpers (originele bumpers aanwezig)
Rondom uitgerust met 4 remschijven, velgen nieuw gespoten en uitgerust met 4 nieuwe Vredestein’s.
Bijzondere en zeldzame italiaanse coupé (zonder laswerk)
Fraai origineel interieur, redelijke lak
Update: mei 2023
Inmiddels staat de Lancia op de brug, tank gereinigd en gespoeld, benzinevlotter gereinigd we monteren een nieuwe Bosch electrische benzinepomp met de juiste druk voor het injectiesysteem en nieuwe brandstofslangen gemonteerd, nieuwe bougies, olie en (brandstof-) filters
4 wielkasten en dorpels gereinigd en geconserveerd.
Volledige (hand-) remrevisie uitgevoerd
Remtangen gereviseerd, nieuwe remslangen, hoofdremcilinder gereviseerd, nieuwe remvloeistof en koelvloeistof.
Verlichting in orde gemaakt.
€12.500,- (16-5-2023)
Let op: de prijs gaat stijgen naarmate de werkzaamheden vorderen !
Todo’s: bougiekabels, contactpunten, filterhuis,
Auto is zowel belasting als APK-vrij!
Volgens kenners is de 2000 Coupe, door velen ook aangeduid als de Flavia 2000 Coupe, de laatste echte Lancia. Begin jaren zeventig nam Fiat het noodlijdende Lancia over. Niet omdat het grote publiek een Lancia niet goed genoeg vond, ze waren zo goed doordacht en ontworpen dat de productiekosten de auto’s te duur maakte en dus commercieel niet interessant voor Fiat. Toch liet Fiat bij gebrek aan een nieuw topmodel de 2000 Coupe in productie gaan. Als gevolg van het forse prijskaartje werden er slechts 1400 van dit type coupe’s gebouwd. Juist dat maakt de auto nog interessanter voor wie al viel voor haar schoonheid.
De door Pininfarina ontworpen koets heeft een zeldzaam fraaie belijning, het interieur wordt alom geroemd vanwege de overeenkomsten met de Ferrari 330GT. Zie de fraaie cockpit bijvoorbeeld eens. Voorzien van technisch vooruit strevende zaken als een subframe, een laag liggende boxer motor, voorwielaandrijving en een betrouwbare ZF versnellingsbak maakte het de 2000 een van de mooiste producten uit de Italiaanse auto industrie van de jaren zestig en zeventig.




























