Traction Avant 11B Eponine – 1951 – Zuid Frankrijk – VERKOCHT

Traction Avant – 1951 – Zuid Frankrijk – Provence – Côte d’Azur – VERKOCHT

Deze Traction Avant uit 1951 heeft een interessante historie.

De auto is in 1951 nieuw gekocht door een hoofdinspecteur van de SNCF, de Franse spoorwegen.

Het betreft een 11B met chassisnummer 205.412 en dateert van 1951.

De Franse inspecteur reed ermee vanuit Ceyreste, een klein plaatsje nabij Marseille, naar Station Marseille Saint-Charles alwaar de Traction onder het station werd geparkeerd. Bij zijn buitenhuis in Ceyreste heeft de Traction 61 jaar!, tot 2012 in de garage gestaan.  In 2008 heeft de auto daar voor het laatst gereden.

In 2012, na de verkoop van het Franse familiehuis, is de Traction door een kleinzoon op transport gezet naar Belgie. Daar heeft de auto 6 jaar in een ondergrondse garage gestaan.

Deze Traction Avant is nooit verkocht geweest en 67 jaar een familiestuk geweest.

De inspecteur heeft destijds een aantal modificaties uit laten voeren om de Traction te verfraaien, beter geschikt te maken voor het warme Zuid-Franse klimaat en het comfort te vergroten tijdens vakanties.

  • witte lak
  • schuifdak
  • rondom groen getinte ramen, speciaal gemaakt in Marseille
  • volledige bruin lederen interieur, zeer fraai gemaakt door een professionele stoffeerder
  • motorkap met extra koeling gemonteerd
  • houten dashbord met koperen gegraveerde plaquettes
  • Nardi houten stuur
  • grotere verchroomde Marchall koplampen
  • grotere kofferbak laten monteren door franse carrosseriebouwer
  • 2 imperialhouders op kofferbak
  • 2 Marchall tepellampen op de bumper (exclusief)
  • verchroomde grill
  • 2 extra “Jericho Luxe Paris” klaxons

De Traction is aangekocht inclusief het originele kentekenbewijs uit 1951, het Certificat d’immatriculation en het in 1951 afgegeven originele kenteken.

Nog met de oude “Moustache” bumpers en pinkers/richtingaanwijzers in de deurstijlen

 

 

Extra grote verchroomde Marchal koplampen, verchroomde grill, op de bumper verchroomde klaxons. De vorige en 1e eigenaar hield van chroom! (Ik ben nog op zoek naar het kleine ornamentje voor op de grill.

De Traction is nooit gerestaureerd geweest. De auto is compleet en het koetswerk is in een bijzonder goede, roestvrije staat. De bodem is uitzonderlijk gaaf.

De motor heeft sinds 2008 niet gelopen, draai goed rond en is inmiddels weer lopend gemaakt.

Overige uit te voeren werkzaamheden bestaan uit het nalopen van de remmen (achter mee begonnen), werkzaamheden aan de bedrading/verlichting en het aansluiten van het dashbord en alle instrumenten.

Nieuwe delen:

  • bougiekabels
  • verdelerkap en rotor
  • bobine 6 volt
  • accu 6 volt
  • benzineslang
  • gereviseerde remcilinders achter, hoofdremcilinder

Het unieke concept van de Traction Avant, “de paarden uitspannen” voor groot onderhoud.

augustus 2018: De Citroen Traction Eponine begint er alweer knap uit te zien.

Het zeer zeldzame, vroege Citroen Traction Avant embleem, op de koffer

wat Cote dÁzur zand maar helemaal gaaf!

8-2018 Motor loopt weer na ruim 10 jaar stilstand.

Traction op de brug, bodem werkelijk ongeschonden, ongelast en puntgaaf !

Originele, ongelaste vloer, puntgaaf!

remrevisie; nieuwe remslangen en remcilinders achter en hoofdremcilinder (binnenwerk vernieuwd) gereviseerd. 

remmen achtezijde

nieuw binnenwerk hoofdremcilinder

Inclusief originele instructiemanual.

VERKOCHT



Reacties zijn gesloten.