VOLGA GAZ Limousine: “From Russia With Love”

GAZ Volga M21R Limousine

Afkomstig uit de voormalige Sovjet-Unie – USSR

1966

4 cilinder 2,4L

topsnelheid 120-135 km/uur

12 volt

Prachtig nieuw lederen interieur!!

Bijzonder fraai dashbord, metertjes met Russisch onderschrift, prachtige buizenradio en een fantastische art-deco klok.

Recente taxatie aanwezig

Nederlands kenteken en APK

Zeldzame Russische icoon bij – золотые годы – in mooie staat!

Goed lopend!

Deze Volga M21R kan geleverd en getransporteerd worden in binnen- buitenland

€ 12.950,-

Filmpje

Het ornament van de M21 – springend hert

Originele buizenradio en speaker met van binnenuit verstelbare antenne op het dak. De radio moet eerst even opwarmen.

Prachtig lederen interieur.

4 hoofdsteunen, comfortabel en veilig maar niet origineel. (kunnen eenvoudig verwijderd worden)

IMG_20170124_110854

Fraai, nieuw leer, ook op de grond !

3 handgrepen onder het dashbord: motorkapontgrendeling, bediening “luxaflex”radiateur en handrem.

Bijzonder transparante, blauwe KM-teller, 10.592 km op de klok.

Groot stuurwiel met 3 stuurversnelling, bruine transparante zonnekleppen.

GagarinMisschien wel de beroemdste Volga M21 eigenaar, eerste mens in de ruimte: Juri Gagarin

(met dank aan Volga.nl)

4 verchroomde uitlaatpijpen

Indrukwekkende grill, DZ-06-27, op 2-12-2015 afgegeven in Nederland, zo’n 16 maanden geleden.

Let op de KM-teller, originele buizenradio en art-deco achtige klok.

Mooi en veel degelijk chroom.

Poetin en Bush

Ook Poetin en Bush in een Volga !   –   Prive collectie van Poetin

GAZ – VOLGA

let op de ‘luxaflex”voor de grote radiateur

“De nieuwe 2445cc viercilinder motor was voorzien van kopkleppen. Uniek aan deze motor is dat hij volledig uit lichtmetaal is opgebouwd (aluminium legering). De motor is voorzien van natte bussen en een voor die tijd normale onderliggende nokkenas die door middel van een kunststof tandwiel rechtstreeks door de krukas wordt aangedreven. Om de auto geschikt te maken voor de slechte kwaliteit benzine in Rusland wordt de compressie verhouding laag gehouden.” Bron: Volga.nl

-font-b-Soviet-b-font-font-b-Union-b-font-National-font-b-Flag-b

IMG_20170105_133743

Nette, met nieuw leer bekleedde, deurpanelen met chrome biezen.

IMG_20170105_133842

Portier randen roestvrij.

IMG_20170105_133921

Bijzonder degelijk uitlaatsysteem. Let op bevestiging van de tank, netjes een laagje textielband tussen de beugels en tank.

IMG_20170105_133947

Keurige dorpels, goede profielbanden.

Het chassis van een Volga is overigens bijzonder zwaar uitgevoerd, gaat een paar mensenlevens mee.

Op de snelweg

“De auto werd vanuit de fabriek zeer goed beschermd tegen roest. Naast het gebruik van hoogwaardig staal werd een degelijke carrosseriebescherming toegepast. De carrosserie werd na het in elkaar zetten eerst grondig gereinigd en ontvet om vervolgens volledig ondergedompeld te worden in een fosfaatbad. Daarna werd de carrosserie in een bad met speciale grondverf ondergedompeld en om de verf beter op slecht bereikbare plaatsen te krijgen werd de carrosserie in het bad rondgedraaid. De carrosserie werd hierna gedroogd en vervolgens nogmaals ondergedompeld en weer gedroogd. De bodemplaat werd hierna aan twee kanten voorzien van antidreun mastiek. Pas na afloop van deze behandelingen werd de carrosserie in kleur gespoten. Als plaatwerk werd 1,2 mm dikke plaat gebruikt voor de dragende delen, 0,9 mm plaatwerk voor de schermen en 0,6- 0,8 mm plaat voor de niet dragende delen.”

Met dank aan www.volga.nl

KLIK HIER VOOR DE VOLLEDIGE FOTORAPPORTAGE

Folderwereldtentoonstelling



Reacties zijn gesloten.