Lancia Flavia Coupé 2000 Inizione – POA

lancia 2000 ralley-2

1971
Bordeaux rood
2000 boxermotor – flat-four – met injectie
zwart lederen interieur
houten stuurwiel
4 nieuwe vredestein banden gemonteerd

Lancia wordt momenteel onderhanden genomen en krijgt een “historische race look”
Er wordt striping aangebracht, speciale hoekbumpers zijn gemaakt en gemonteerd,
motorisch wordt de Lancia flink onderhanden genomen, injectie gereviseerd,
uitgerust met 4 nieuwe Vredestein’s.

De modificaties worden dusdanig uitgevoerd dat de auto weer naar origineel kan worden
teruggebouwd.

Bijzondere en zeldzame italiaanse coupé.

foto 3-139

foto 1-174

foto 1-175

foto 2-164

foto 2-165

foto 2-166

foto 5-63

“Volgens kenners is de 2000 Coupe, door velen ook aangeduid als de Flavia 2000 Coupe, de laatste echte Lancia. Begin jaren zeventig nam Fiat het noodlijdende Lancia over. Niet omdat het grote publiek een Lancia niet goed genoeg vond, ze waren zo goed doordacht en ontworpen dat de productiekosten de auto’s te duur maakte en dus commercieel niet interessant voor Fiat. Toch liet Fiat bij gebrek aan een nieuw topmodel de 2000 Coupe in productie gaan. Als gevolg van het forse prijskaartje werden er slechts 1400 van dit type coupe’s gebouwd. Juist dat maakt de auto nog interessanter voor wie al viel voor haar schoonheid.

De door Pininfarina ontworpen koets heeft een zeldzaam fraaie belijning, het interieur wordt alom geroemd vanwege de overeenkomsten met de Ferrari 330GT. Zie de fraaie cockpit bijvoorbeeld eens. Voorzien van technisch vooruit strevende zaken als een subframe, een laag liggende boxer motor, voorwielaandrijving en een betrouwbare ZF versnellingsbak maakte het de 2000 een van de mooiste producten uit de Italiaanse auto industrie van de jaren zestig en zeventig.



Reacties zijn gesloten.